home
Home  » laatste nieuws  » Vis eten verhoogt het IQ bij jongeren
winkelkar
geen producten

Vis eten verhoogt het IQ bij jongeren

Vetten van Vis

Als je enkele Zweedse onderzoekers moet geloven, schotel je je kinderen het best zoveel mogelijk vis voor. Bij jongens zou het veelvuldig eten van het lekkers uit zee een gunstig effect hebben op het iq.

De universiteit van Göteborg deed een test op 4.000 knapen van vijftien. Een groep moest drie jaar lang minstens een keer in de week vis eten, terwijl een andere groep de lekkernij links moest laten liggen.

Omega 3

Een test achteraf wees uit dat de viseters in het algemeen een ruimere fantasie hadden en zich makkelijker konden uitdrukken. Op school haalden ze zelfs een score die gemiddeld elf procent hoger lag dan de studenten uit de andere groep.

Hoe het net komt dat vis intelligenter maakt, weten de onderzoekers nog niet. Wel staat vast dat de aanwezige Omega-3-vetzuren in de vis een positief effect zouden hebben op de ontwikkeling van het brein. Dat is ook het geval bij ongeboren leven.

Bron: Het Belang Van Limburg (11/03/2009)